Rozwój przemysłu sprawił, iż konieczne stały się zmiany w koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean production to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w danym zakładzie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta ma swoje korzenie w Kraju Kwitnącej Wiśni, słynącej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z ograniczeniem do minimum wszystkich czynności podejmowanych podczas produkcji, a przy tym całkowicie niepotrzebnych. produkty do lean Priorytetowym celem „szczupłego zarządzania” jest więc zlikwidowanie marnotrawienia zarówno w odniesieniu do pracy pracowników jak i eksploatowanych półproduktów. Wdrożenie form działania lean management stwarza szansę zdobycia takich efektów, jak wzrost produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki wzajemne w firmie zazwyczaj poprawiają się. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co nie bez znaczenia rozwiązania z zakresu lean management mogą być wykorzystywane w każdym zakładzie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to umiejętność dokonania weryfikacji, które czynności nie przynoszą korzyści dla firmy.